Det var fortsatt mørkt da morgenens første bybaneførerne ankom Kokstad depot klokken 04.00 tirsdag 3. oktober. Men dette var ikke en høstdag som alle andre – dette var dagen da en helt ny logo og visuell profil skulle lanseres! I løpet av natten hadde nesten alle bybanevognene blitt utstyrt med den nye logoen og sto klare i depotet til å vise den frem langs linjen for aller første gang.
Ansatte var overrasket over å bli møtt med kaffe og ferske croissanter kl 04.00 i anledning avdukingen av den nye logoen. For å markere begivenheten fikk alle utdelt nye sekker, refleksvester og annet logomateriale, og buffeten sto tilgjengelig fra tidlig morgen til sen kveld for å la alle ansatte ta del i feiringen.
Mobilitetsbransjen er inne i en spennende tid med store endringer og utvikling. Keolis har derfor valgt å utarbeide en ny visuell profil som bedre underbygger vår rolle som partner i utviklingen av fremtidens mobilitet, sier administrerende direktør Gry Miriam Olsen.
Lanseringen i Bergen skjedde samtidig som logoen ble avduket ved konsernets hovedkontor i Paris, og i tiden fremover kommer alle Keolis’ filialer rundt om i hele verden til å gradvis gå over til selskapets nye visuelle profil.